Den efter första kursen..

Tjenna !

Så har man äntligen läst klart den första på universitetet. Och kan i ärlighetens namn säga att jag aldrig har blivit så glad över ett G i hela mitt liv. I vilket fall, nog med skrytandet för den här gången.

Mitt liv har däremot blivit väldigt innehållslöst, händer inte mycket som är värt att dela med sig av. Kanske inte så konstigt när man begraver sig i böcker om socialpolitik och välfärdsstaten väldigt mycket i dagar som dessa. Det är inte något man läser om "bara för att det är kul". Men efter tenta den 7:e decemeber, och eventuellt omtenta, får inte utesluta att det finns risk för det så slipper jag nog det här.

På tal om något helt annat, så är Magnus Uggla ett geni. Det kan inte finnas någon som inte känner igen sig/samhället i flertalet av hans låtar. Killen/gubben kan ju göra allt med, blanda fantastiska ballader som "första gången", "ska vi gå hem till dig" och "kan det vara kärlek" till klassiker som aldrig dör likt "dansar aldrig nykter", "visa" och "passionsfrukt". Gott och blandat, allt i ett.
Ikväll är det väl Sylvias tur i så mycket bättre, kan inte någon av hennes låtar. Men ska bli kul att se vad tanten hittar på för något på sin dag. Gissar på att hon går runt i drottning kläder? Kommer av någon anledning att tänka på en rad ur en Uggla låt: Säg "omelett", och dom gör allt för att få komma med på bild.

Drar till Köping imon, seee yaaa!

"Den som inte gör dumheter som ung, han gör dem som gammal.“

Caroline Hansen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0