Den där jag dog, mentalt..

Tjenna !

Idag var det Dagen D, (dagen död), det nationella provet i matte skulle skrivas, inne på den kära storparketten. Lärarna sitter som hökar och för att få gå på toaletten måste man skriva under ett papper och lämna ifrån sig provet och alla sina papper. Seriöst, javisst! Fråga 1a kändes bra, det här med att derivera kan jag ju hyfsat nu, men sen kom fråga 1b, där tog det stopp! Resten av provet var bara en sträcka mot döden. Vissa frågor förstod jag inte ens vad de frågade efter, och den sista frågan fick Sofia Andersson att gå i taket, den är ju så orimlig så det är inte sant! Den handlade om en tredje-års elev som skulle sälja badsalt och räkna ut inkomsten eller något. Hade lite problem med att förstå vad uppgiften var att räkna ut, men som alla andra gånger så blev det lite derivition här, lite logaritmer och annat som egentligen inte hade med uppgiften att göra, men kanske skramlar ihop något poäng.

Nu till något mer positivt,imorgon är det valsträning för alla dem som ska gå på balen, och som vi alla vet ska jag inte gå på någon bal :) Så förutom det att jag slipper själva lidandet under jsälva balen så slipper jag även träningen imorgon och är ledig :) Yihaa, har ännu inte kommit fram till något negativt med att inte gå på balen ! :)

"More than words"

Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0