Den efter rappa kalja..

Tjenna !

Gårdagskvällen spenderades på Beverly Gånglåten. Åkte först till Emma, vi satt och väntade på Jossan och Co men de åkte till Johanna istället (10 m längre bort) Så efter att ha kollat upp alla resultat från dagen, Heja HV!! Sista chansen på måndag Dalen!! Så gick vi med upp dit. Där blev det till att spela rappa kalja och kan ni lista ut om beskrivningen av ordet är rätt eller fel?

Obimontoligi (eller liknanden): En krydda som kom till Sverige med helikopter 1910.
Alili (något sådant): Kungens favoriträtt

Man får poäng om någon gissar på ens egna ord och själv fick jag hela 2 poäng på
Braxenpanka: När man inte har tillräckligt med kontanter för att betala det kassörskan har slagit in.
Obimontologi: En enzym i kroppen som hjälper till vif nedbrytningen av K-vitamin.

Detta resulterade i en delad seger tillsammans med Johanna!

De åkte sen iväg så då gick jag och Emma ner och poppade upp alla påsar popcorn och satte på Män som hatar kvinnor. Förra gången somnade jag så jag hade innan sett början och slutet, men det var kul att se mitten med :). Ska försöka se till så att jag kan se dom två uppföljarna med. De ska tydligen vara bra ;) haha. Ska försöka se Twilight med, har fortfarande inte sett den.

Eftermiddagen kommer att tillbringas ute i Mullsjö för att se deras kvalmatch upp till Superligan. Hoppas att de kan ta sig upp så att man kan kolla SSL-innebandy i bygden i höst!

FYI så blev jag B&J peanut butter cookie dough när jag gjorde GB:s glasstest med motiveringen:
Du är trendsettern i gänget. Allt nytt är spännande och du är den som håller koll på det senaste. Du är den som modetidningarna ringer när de vil ha en..
Sen stod det inte mer så jag vet inte riktigt vad den där modetidningen vill ha, men jag väntar fortfarande på telfeonsamtalet, ja det kommer som en chock va? Att jag väntar på ett telfonsamtal (ni som inte vet min stora fobi, den är att prata i telefon)

"Den som ger sig in i leken får leken tåla"

Caroline Hansen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0