Den med fobier..

Tjenna !

Ja, får väl ta och erkänna att jag är mänsklig och att även jag har fobier. Har dock kommit på att jag borde göra något åt detta. Satt härom veckan inne i köket i en kvart med dörren stängd och hyperventilerade pga av att en geting var i vardagsrummet. Inte okej, men är sjukligt rädd för getingar. Idag möttes jag även av min andra fobi, någon som rör mina armveck, var tvungen att ta ett blodprov för att kolla allergi och givetvis ska de kolla armvecken, varför kan jag inte förstå. Satt och var nära till tårar, även till döden kändes det som. Och sjuksjöterskan pratade med mig som om jag vore 4 år (kunde se ut som det kanske när jag först inte visade upp armvecket och höll emot när hon skulle vända på armen), iallafall så satt hon och sa "du är så duktig så" "nu kommer det bara att kännas ett litet litet stick, sen är det över" och jag trodde jag skulle dö på allvar när hon sa "det är inte som ett getingstick, utan bara som ett myggbett". VARFÖR NÄMNER FOLK GETINGAR I MIN NÄRVARO?!? Jag var seriöst påväg att hoppa ur stolen och springa därifrån.

Men nu ska jag vara stark! Man måste möta sina rädslor för att dämpa rädslan!

"Den som fruktar döden, har förlorat livet"

Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0