Den efter första dagen på jobbet..

Tjenna !

Började inte jobbet förrän kl 12 idag, så det blev en liten löptur på morgonen. Hade tänkt att köra lite backintervaller, men det finns inga backar här. Eller det finns en men den lutar så lite att det knappt är någon skillnad. Så fick springa lite i trappor istället. Det gick lika bra det, sjukt vad det kändes i låren efteråt. Finns även ett gym här på internatet så det blev ett litet tag där med. Åh vad jag känner mig duktig, haha.

Sen bar det av till jobbet. Tar inte ens 10 minuter att cykla dit så perfekt avstånd. Blev rundvisad, och det var av en polsk tjej så hon sa allting på engelska, och jo, med min engelska så var det lite svårt att hänga med ibland. Men jag lärde mig grunderna och det gick väl helt okej att ta beställningar efter ett tag. Var inne ett gäng med svenskar, då kände jag mig som hemma nästan, haha. jobbade hela 3 timmar, men det var rätt lagom första dagen faktiskt. Men tror jag kommer trivas bra, de var snälla allihop. Måste bara börja lära mig lite danska.

Sen var jag tvungen att handla, sjuukt vad det är dyrt alltihopa. Och seriöst vad det är tråkigt att lägga pengar på diskmedel, tvättmedel, ketchup och sådana grejer, typ sopborste. Men jag får iallafall den maten jag vill ha.

Saknar Campen sjukt mycket, och hade velat vara kvar de två veckorna jag skulle vart från början med!




"Saknad kan göra ont"

Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0