Den där jag trodde brandalarmet gick..

Tjenna !

Hade just avbrutit mitt Vänner-Marathon för att kolla på fotbollen (okej, jag satte på till andra halvlek, tänker att det brukar ju ändå inte bli några mål i första) Satt lugnt och kollade, hoppades som vanligt på att det skulle bli straffar, det är roligt att kolla på. Helt plötsligt så går något alarm, det låter helt konstigt men jag tar nycklar och mobil och går ut ändå. Eftersom jag inte visste vad det var ringde jag 112 (och pratar engelska, för de förstår nog inte svenska)

Jag: Hej, hmm I think the firealarm just called
112: ehh, you THINK the firealarm just called?
Jag: Yeah, some alarm called but I don´t know what it is
112: Okay, do you see any fire? or feel some smoke?
Jag: Ehh, no
112: Okay, the fireapartment got the firealarm directly and it doesn´t sound like a firealarm so if you don´t see any fire or see any smoke I think you can be calm. i think it is a burgeyalarm. (Har ingen aning om vad det betyder) 
Jag: Okay, thanks, sorry to bother you..

Mm, som vanligt har jag rätt konstiga samtal med 112 (har som tur var bara behvöt ringa en gång innan och då var det någon som låg i diket och jag hade ingen aning om var jag var, någonstans mellan Taberg och Jönköping. Så stackars tjejen på 112 då hade också lite problem, han i diket klarade sig dock och nu var det inget brandalarm så det har ju slutat lyckligt båda gångerna :)).

Men nyfiken som jag är går jag runt huset för att kolla lite, ser att en Securitas-bil kommer, på danska heter det tydligen Dansibank eller något i den stilen, men den hade Securitas-prickarna på iallafall :). Haha. Jag fick dock ändå inte reda på var det var för något.

Men nu är jag tillbaka i tryggheten :)

"Ropa inte hej förrän du är över bron"

Caroline Hansen

Kommentarer
Postat av: Tex

Ak ja, livet i Danmark är inte lätt.



Boggie alarm = Falskt alarm.De va en Säckerhetsalarm du hörte, nogon hadde glöm att lucke/låse en dör när alarmen sattes på..

Securitas hetter Dansikring

2010-07-07 @ 10:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0