Den där jag haft ännu en effektiv dag..

Tjenna !

Känner mig så duktig så! Idag har jag fixat ett danskt personnummer. Det var lite knepigt i början då jag egntligen var tvungen att ha ett arbetskontrakt för att få ett personnummer och jag var tvungen att ha ett personnummer för att kunna få ett kontrakt. Men det löste sig tillslut, jag hade hoppats på tat få samma fyra sista som jag har i Sverige, men sån tur hade jag inte. Har även skaffat ett bankkonto så att jag kan få någon lön, han som jobbade på banken var inte så haj på engelska, vilket betyder att jag fick prata en blandning av engelska, svenska och den lilla danska jag har lärt mig, det lät inte vackert. Men nu är allt sådant fixat tror jag!

"Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg"

Caroline Hansen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0