Den efter weekend hos Fluff..

Tjenna !

Begav mig ut till Taberg och Fluff i fredags. Där blev det lite kvalitetstid och vi kollade även "the propasal" eller vad den heter med Sandra Bullock och Malin Åkerman. Rätt kul. Laddningen inför Warbergs-matchen var på topp, pizza, geisha och Fluff. Det är så det ska se ut!

I lördags väntade den viktiga såkallade 6-poängsmatchen mot Warberg. Efter att jag har glömt ställa min klocka får Fluff komma in och väcka mig. Då har hon hunnit laga mat och göra smoothies till oss. Eller maten var bara till henne själv. Mamma fick göra min sallad som vanligt, då vet jag att det blir bra. Är lite osäkert när jag ska göra det själv, kan sluta hur som helst då. Gick sedan 4 hus uppåt på gatan för att väcka Carro vid 11, det behövde hon om hon skulle lata hela dagen. Sedan väntade färden mot Varberg, den bestod av hel- och halvnisse. Felicia införde nya ord i svenskan ex som "brickoman" det är som pyroman, fast man då skulle vara besatt av brickor.

Matchen vann vi i vilket fall med 5-4. Otroligt skönt, vann mot Warberg i båda mötena och ligger nu på 18 poäng medan Warberg och Engelholm ligger kvar på 15. Under strecket ligger Stanstad på 12, Malmö på 7 och Husqvarna på 0. Vi har i och för sig serieledande Olofström i nästa match, men det är ingen omöjlig uppgift. Vi spelade faktiskt riktigt bra och det var skönt att vi äntligen fick sätta en i powerplay :).

Kvällen spenderades först hos Fluff med mat och firandet av att hon fyllt 18. Min almanacka jag gjort till henne på extrafil.com blev mycket uppskattad. Vilket är positivt, och nej jag hade faktiskt inte lagt in 12 bilder på mig själv. Hon fick även lite smycken och annat smått och gott, världens största snus av Carro, som jag inte tror kommer användas, men kan ju vara kul att ha, eller nåt. i vilket fall begav vi oss sen ner till Centrum, men jag är väl inte ett jätte stort fan av de, så jag Fia och Felicia roadade lite i Jönköping innan vi åkte hem till Fia och drack te, såja! En lördagskväll. Sov sedan andra natten i rad hos Fluff.

Dagen började med lite städning, sen in för att kolla Östra-Färjestaden. Kul att träffa Carro och Nyberg igen :). Inte sett dem sen Sundsvall med Småland känns de som och det var ju nästan två år sedan nu. Men Carro, lillen är ju bara 92:a så henne kommer jag se i Nyköping iår när jag och Jossan åker dit i våra egendesignade Fluff-tröjor.

Sjukt långt inlägg och jag gissar på att Jossan och Sofia endast kommer att läsa avslutande ordspråket.

"Den som ger sig in i leken får leken tåla"

Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0