Den med dikten..

Tjenna !

Tänkte att jag har ju inte skrivit en dikt på länge, eller jo det har jag ju, men inte publicerat! haha, och det sägs ju att mina dikter är rätt eftertraktade så, varför inte liksom. Här kommer en nyskriven och inte tidigare publicerad (surprise när den var nyskriven).

Ett liv fullt av smärta
Ett liv fullt av hopp
Jag handlar efter mitt hjärta
Det förstör för min kropp

För den är inte kass
Ja den är bara bäst
Mitt liv är fullt av glass
Allt är en stor fest

Vanilj, choklad eller fläder
Glass kan man äta i alla väder
Rocky road eller blåbär cheesecake
Här är inget fake

Bägare eller rån
Det här är inget hån
Allt går ner
Och man vill bara ha mer

Medan jag skriver denna dikt
Jag känner hur magen lägger på sig vikt
Men i munnen vattnas saliv
Glass är mitt liv

"När du betraktar gåvan, betrakta också givaren"

Caroline Hansen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0