Den med morsdag..

Tjenna !

Idag är det morsdag, och då ska man beskriva sin mamma med ett ord, men det kan jag inte. Men jag kan beskriva min mamma, hon är (tack gode gud) inte som alla andra. Hennes mest klassiska citat som hon kommer få höra år framöver är när hon säger "kolla min nya iphone" och visar upp sin samsung galaxy. Den är briljant ! Duktig på datorer, men jag vet också varifrån jag ärvt min teknikbegåvning, både den med tv-apparater, mobiltelefoner etc som kanske inte är den bästa, men även den med  bollar som är betydligt bättre.
Ja, mammas dag är ju egentligen i januari tycker jag, men du får ett grattis ändå ! För trots endel dispyter, så vet man att man kan alltid lita på sin mamma och ju äldre man blir desto mer förstår man hur mycket man behöver världens bästa mamma!
Och jag ska ju förhoppningsvis också bli firad denna dag om några år, så jag och Jossie tog tillfället i akt att genom en namnbok låta ödet bestämma vad våra barn ska heta, mina barns pappa kommer tydligen att vara en fantasy-fantast eller liknande då mina små änglabarn kommer få namnen, Dirce, Rim och Leura, tre små flickor alltså, tror jag i alla fall. Jossie däremot kör mer på en gammalsvensk variant och hennes små ögonstenar kommer att döpas till, Gerhard, Karl-Anton och Sölve. Jag kan gott se att det här bildar tre blivande par framöver..
"Vi lever i gårdagens framtid"
Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0