Den där jag får mentala superkrafter..

Tjenna !
Mitt i allt jobb, träning, boendesökande till hösten (som jag fortfarande inte är 100% på var jag ska bo) så hinner jag faktiskt delvis ha ett liv. Då sömn är väldigt viktigt vet vi alla, lyckas jag ofta somna 22-22.30 och sova fram till runt 9.00 om jag inte jobbar morgonpass. Perfekt för att orka med en dag i mitt annars hektiska liv. Grey´s Anatomy börjar ju 9.25 så då vill man ju ha frukosten klar på bordet, och sen följs det av Förhäxad, då har man i pauserna (är ju mer paus en program på kanal 5) hunnit klä sig och diska etc. (Eller ja, hinna ställa ner disken i diskhon, men det är ju typ samma sak, eller?) Sen bär det av till ett träningspass, sen förmodligen lite jobb, hinner inte alltid med mina morgonrutiner med att kolla på TV om jag börjar redan 11, sömn får gå före TV-tittandet, börjar känna mig riktigt gammal nu. Men fyller man snart 21 så får man väl se som kulmen på sin utvecklingskurva, den mentala biten.
Har nästan läst klart det sista kapitlet i "konsten att få mentala superkrafter", riktigt bra, jag började dock att läsa inledningen och sen hoppa direkt till sista kapitlet, det stod att man gärna fick göra så, ja okej, jag läser alltid sista sidan efter att jag läst prologen i en vanlig bok också, och Kalle Anka för den delen. Men i vilket fall, sista kapitlet hette hur man fick röntgensyn, och det vill jag gärna ha, men är lite besviken för det var en mentalröntgen syn, hade ju hellre velat se killarnas magrutor under deras tröjor, men man får väl inte förvänta sig för mycket heller. Så det får duga. Sen när boken är helt igenomläst i vilken ordning det nu blir, så kommer jag vara en superhjälte utan cape, inte bara på planen nu alltså utan i privatlivet också ! SCORE !!!
Sitter nu och beundrar min excellenta spegelbild i fönsterrutan på tåget, finns inte så mycket annat att göra, och ja man blir ju förblindad ! Host ! Däremot kan jag låtsas kolla ut och egentligen spana in killen som sitter på andra sidan i vagnen, där snackar vi om förblindad ! Kärlek vid första ögonkastet, jag tror på dig nu !
Btw, för att vara lite seriös, utnyttjar nu min seriös nivå för den här veckan. Kolla det här klippet på youtube, det fick mig att börja gråta floder efter att ha sett det via aftonbladet, riktigt starka barn, och jag önskar dem all lycka i världen, de förtjänar att bli friska och ha ett lyckligt liv. Ni är förbilder för många, våga tro på er och var stolta för de ni är, ni hade innan ett helt sjukhus som stöttade er tillsammans med eran familj och era nära, nu har ni en heö värld som skänker er värme och tankar.
http://www.youtube.com/watch?v=ihGCj5mfCk8
"När vi har gått så långt att vi inte orkar ta ett steg till så har vi bara utnyttjat halva vår kapacitet"
Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0