Den med den väldigt sjuka dagen..

Tjenna !
Igår, lördag var en av de märkligaste dagarna i mitt liv! Hittills i alla fall.
Börjar med jobb 7-12, helt okej, skönt att komma igång och få jobba morgon igen med att plocka varor. Otroligt skönt att slippa behöva ändra i schemat. Börjar helt normalt så att säga, sen ska jag träffa mamma-familjen för lunch (gratis lunch på chili thai underbart) men att hitta en parkeringsplats i Jönköping mitt på dagen en lördag är inte det lättaste, så efter att de tre bilarna framför mig fått de tre sista parkeringarna i typ Sveriges största parkeringshus, eller ja i alla fall Jönköpings största, så få man bege sig därifrån då man intalat sig själv om att man är världens mest oturssamma människa, inga parkeringar på vägen, äh men vi drar en chansning och hittar en parkeringsplats, och inte bara en parkeringsplats, den sista parkeringsplatsen vid resecentrum, okej jag höll på att köra på två pensionärer som hoppade fram mitt i den tomma parkeringsrutan från ingenstans, varför ska man nödvändigtvis gå där min bil ska åka? I vilket fall, går för att betala parkeringen men det går inte att lägg i pengar, så då får jag väl ta kortet ändå, anledning att det inte funkade var för att det satt ett kort kvar i apparaten. Ohhps! Osis! Som tur var så var det ett ganska ovanligt namn så med hjälp av 118 118 så lyckas jag får tag i människan som är så tacksam att jag, trots att säger att jag absolut inte behöver ha någonting, får 500 kr! Snacka om att jag blev tacksam! Herregud, det hade jag verkligen inte förtjänat, vem hade inte försökt få tag på människan liksom ?
Blir gymet efter lunchen, och är faktiskt riktigt imponerad av nordic club, fräscht ! Beger mig på kvällen till min bror, men är förbi en sväng på Maxi först, bara det att jag tänker inte på hur mycket klockan är bara att man får stå på parkeringen i 2 timmar som kund, och jag var ju faktiskt kund, så när jag kommer till parkeringen så är det BOMMAR överallt, finns inte en chans att komma ut någonstans, mätte bilen för att se om det gick att köra under reklamskyltarna, men det var ju bara att glömma, inser att det finns en bensinstation precis jämte, och man måste ju kunna tanka på natten också, men de har lyckats sätta upp en bom där också så att man inte kommer från parkeringen till bensinstationen, lätt panikslagen ringer jag alla jag känner, typ. Men när hälften inte svarar och den andra hälften inte är i Jönköping så känner man sig ganska hmm oomtyckt? När jag sen bestämmer mig för att ta bussen hem i det SVINkalla vädret så tutar en väktarbil på mig, en hucklande historia senare lyckas han få ut bilen över gräset och gångbanan ut på vägen, världens snällaste väktare, trodde alla väktare som behövde jobba natt en lördag skulle vara as sura, men slapp både böter för att jag stod kvar på parkeringen plus att han hjälpte mig ut helt gratis! Tacksam igen ! Undrar vad jag har gjort för att förtjäna så bra karma ?
"Live like there is no tomorrow"
Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0