Den i Göteborg..

Tjenna !

Så har man varit en tur i byhålan Göteborg. Halva min familj bestämde prompt att de skulle flytta till Sveriges baksida, och ja, då går jag leva med det.

Efter att tillslut ha kommit iväg då min något förvirrade mor blandat ihop lite siffror i bokningsnumret, fick ut min biljett precis i tid så började resan västerut. En Veckorevyn och en vitamin well senare så var jag framme och kunde fullständigt krossa min lillebror i något pussel-logik-tänka-tänka-spel och i flaggspelet ! Sen drar de iväg mig till en av Sveriges om inte världens mörkaste platser, usch ryser av att behöva skriva; Scandinavium! Och HV är inte ens på besök :/. Ledsamt ! Och till alla som undrar, ja det var en riktigt otäck tackling och blod låg över en stor del av isen där han landat.

Det var gårdagen, idag så kollade jag på min naturbegåvning till lillebror. Hade jag dock haft lite pli på honom som ung så hade han kanske fattat att det är innebandy som gäller, men som den snälla syster jag är låter jag honom spela fotboll. Saknade dock den varma och Goa inomhushallen där man stod upp i novemberkylan.

Sitter nu på tåget och drar förbi Sveriges storstäder, Lerum, Alingsås och Nödinge, !

"blod är tjockare än vatten"

Caroline Hansen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0