Den efter Norrköping..

Tjenna !

Min dag i fredags kan ha varit den sjukaste. Den vart inte bra i början. Började med att vi knappt hade någon frukost hemma, så fick en pytteliten smoothie och göra någon macka i ugnen. Okej, de fick ju duga. Sen hade jag körlektion. Vi åker på en smal väg och i möte kommer en i ca 60 km/h på en 30 väg. Jag blir helt ställd, inser att vi kommer att krocka så kör upp på trottoarkanten, bara det att där är en snödriva så vi sitter fast i 25 minuter. Detta gör att jag är påväg att missa bussen till Norrköping. Får springa först till bussen från körskolan, sen från busshållplatsen till Nkpg-bussen. Men jag hann i alla fall. Men nej då finns det knappt några platser så får sitta bredvid en tant, hon var jätte trevlig men skulle kanske prata lite för mycket. Jag vart inte på humör för att veta att hennes barnbarn börjat på dagis och vilka filmer de sett. Kommer sedan fram till Norrköping. Ser då en tjej som går av bussen. får ett infall att hon är med från SportsCamp, men kan ju inte fråga henne liksom utan stirrar bara sådär allmänt dumt på henne istället. Hon går iväg så tänker inte mer på det.
  Känner att jag är tvungen att hitta någonstans att äta, så vandrar runt lite, skickar sms till Sir Jonte och frågar vart närmsta McDonalds är, känner att han är rätt man att fråga. Till svar får jag Stockholmsrondellen. Jaha, tack för den för de vet jag precis vart det ligger liksom. Så går in på Pizzeria Norrtullen, minns att jag åt där på avslutningsfesten i somras och tänker att en pizza skulle vara gott. Men nej, det kan nog bara vara i Norrköping där det finns pizzerior som inte säljer pizza. Så tar en kebabtallrik istället, men helt seriöst, kebab kan inte göras utanför Jönköping. Jättelånga äckliga sladdriga saker. Det ska vara små, hårda kebabbitar. Men fick förklarat för mig tat det tydligen heter gyros eller nåt på östgötska, och ja, men hitta gärna på egna ord!
  Ska sedan ta mig till Strömvillan, och jo det ska väl gå. Gick ju dit från Norrtulls i somras så jag ska nog hitta tänker jag. Men nej då är den vägen jag tänkt gå avstängd pga rasrisk med all snön. Men bra ja! Så får gå runt, och det är svinhalt så bellar ca 7 gånger på vägen, så fick lite ont och blev lite blöt. Kommer dock mot alla odds fram till Strömvillan, men då är det ingen där. Så får sitta och prata med några ungdomsledare som är där istället.

Sen åker vi och curlar, sjukt kul faktiskt. Jag och Zabina har sett till att vi leder med 4-0 inför sista stenen. JP lyckas då på något sätt se till att träffa deras sten som slår ut våran bästa, så vi förlorar den omgången med 1-0. Lyckas trots detta vinna matchen, tror jag! Jobbade sen fram till 23 innan det blev en match i "med andra ord" Jag tycker laget med mig Zabina och Mickis var bäst. Dock vann tyvärr laget med Grappo, Pixbo och Robban Falck. Lite turligt vill jag nog påstå. När jag skulle förklara fick jag ordet Portugal, vilket var lätt så det är jag nöjd med. Säger då Lissabon är huvudstad i.. PISA kläcker då Zabbe ut sig. Skrattde så fick inte ut så många fler ord den omgången. Fast kanske inte ska säga något Sveriges högsta berg är frågar någon, och jag lyckas givetvis säga Mount Everest. Orkar inte skriva mer nu, men kan ju berätta att det blev marängswiss till frukost :). Slapp även åka ensam hem då Pixbo bokat samma buss. Sjukt värd helg i Norrköping med andra ord ;) haha.

När jag kommer hem till mitt älskade Jönköping så bär det av till Kajsa :) Grymt kul!

"Världen är liten"

Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0