Den efter Tyskland..

Tjenna !

Då är jag "hemma" i Frederikshavn igen efter en vecka i Tyskland och EC-kvalet. Började i tisdags, tidigt på morgonen, i en minibuss, HEJ 12 TIMMAR I MINIBUSS! Men det var helt okej, faktiskt. Jag fick en bok om mig själv "Svenskeren med den gule vesten - volym 1 - svenskeren og cykeln". Den handlar om mig, min gula reflexväst jag hade när vi arbetade i Skagen, och hur jag ramlar på min cykel, skär tomater på jobbet och dansar med soppkvastar. Mycket bra och värd läsning. Tror att den är nominerad till Nobelpriset i litteratur, ryktas även om att den ska bli film, med ingen mindre än MIG i huvudrollen som Caroline "svenskeren" Hansen.

Jag fick även två böcker av våra målvakter, det var lär dig danska med Bolt (den där hunden i Disney) och lätt danska med Musse och hans vänner. Ja, jag fattar vinken ;). Under resans gång kom även nästa mästerverk litteraturmässigt, "USA:s president" by Hansen och Anne, den handlar om ett hus som kan flyga, sen kommer timon och pumpa, och triton, och det slutar med att alla dör och lever lyckliga i alla sina dagar. Grymt bra den med!

Innebandyn då, jo riktigt bra! Vi vann alla matcher, Lichtenstein med 9-6, Spanien med 14-2, Tyskland med 7-0, Holland med 8-2 och Norge med 5-2. Har varit sjukt kul att spela, och i vecka 40 så åker vi till Lettland, och i gruppen möter vi två Schweiziska lag och ett tjeckiskt. Jag blev även ett halsband rikare, eller ialf en halv innebandyboll med glitter och stjärnor på i ett snöre rikare :).

Är nu grymt trött, har en svullen ankel, en bula, svullet ögonbryn, stukad handled, och ca ungefär 3412 blåmärken och bollmärken, men det är SÅÅÅ värt det! och till råga på allt så har danskorna lärt sig att spela spansk skitgubbe, fast det heter numera dödenspölsebröd !

"Never let the fear of striking out, keep you from playing the game"

Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0