Den efter första träningsmatchen..

Tjenna !

Idag spelades den första träningsmatchen, och visst det kändes konstigt att inte ha en JIK-tröja på sig, men jag trodde att det skulle vara värre, spelade även med nummer 10 sitället för mitt älskade nummer 26, och det var inte heller jätteobehagligt utan helt okej. I vilket fall, resultatmässigt var det väl helt okej, vi vinner med 2-0. Men utöver det så kunde det gått bättre, vi fick en skadad, troligtvis ett korsband, och det är en av våra riktigt duktiga spelare så förutom att det är tungt för henne givetvis, så var det ett tungt tapp för laget. För min del resulterade det i en blånagel, en stukad fot och ett mål. Men tror det eller ej, jag fick höra något jag aldrig har hört efter matcher innan; SKJUT MER! haha, kanske borde ta och börja göra det någon gång, men sen är det ju så tat jag gör aldrig mål när jag skjuter, idag kom det på en backhandvolley, som jag egentligen mest skulle "rensa" så att inte de fick en kontring, annars är ju de klassiska att jag springer och får bollen på klubban in eller missar skottet totalt och istället lyckas träffa någons fot som gör att den studsar på någons ben och på en annans fot innan den letar sig in, vanliga scenarion de få gånger jag gör mål..

"Oroa dig inte för morgondagen i övermorgon är den över"

Caroline Hansen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0