Den med plugg..

Tjenna !

Kollade på Sandagymnasiet-Mullsjögymnasiet imorse. Bra sista period där det bjöds på lite mål iallafall. Matchen slutade 6-4 till Mullsjö. Det är vi tjejer som får se till att håla fanan itopp, med tanke på att vi är i SKOL-SM FINAL! Detta blev klart under gårdagen då vi besegrade Sundsgymnasiet från Vellinge (Malmötrakterna tror jag) med hela 12-2 i semifinalen. Nu var det i och för sig 3 semifinaler vilket innebär 3 lag i finalen så jag tror att det kommer bli något finalspel. Vilka de två andra lagen blir är inte klart, men det lutar åt Hulebäcksgymnasiet från Göteborg, med våra kära Pixbo-spelare, såg idag att Jorunn som går där är lagkapten för U-19 när de åker på VM till Tjeckien, de har även spelare från breddläger och ja, Pixbo har vi ju mött 100 gånger med JIK och de snodde vårat SM-guld 2008, hemsk final det där. Andra laget verkar bli en skola från Mora där jag tror 7:an i Elitseriens totala poängliga med 52 poäng, Therése Karlsson går, även tvillingarna Hansson. Jo men alltid kul att möta landslagsstjärnor :). Fast alla tre lag har isåfall gått till final och har då lika stor chans att vinna. Gårdagens match måste btw varit den tråkigaste att kolla på (förutom målen då vilka var ganska snygga) Men sjukt mycket slag och allt. Men vi gick vidare! Dock ryktas det något om att vinnarna i skol-sm får lira skol-vm nästa år. Sjukt tråkigt om vi gåt och vinner så får man inte vara på med vm. Men som sagt, det ska ju vinnas först.

Tiden just nu går åt till plugg. Har suttit sen jag kommit hem vid 15.00 och tog först nu en liten paus :P haha. Ett innebandyarbete "Min Playbook" som ska vara inne på måndag, svenska arbeten (vad vet jag inte riktigt), religions prov på religionsfilosofi på fredag, jag förstår inte orden på instuderingsfrågorna. Så hela veckan kommer att gå åt till att plugga.

Lördag blir ett litet avbrott för SM-finalerna i innebandy. Tyvärr så är det Storvreta-Täby på herrsidan, jag ville se Warberg-AIK som båda åkte ut i semin, Warberg för Johan Andersson och klacken, AIK för de gamla JIKarna Kevin, K-J och Gillek! Damernas blir däremot kul, IKSU är alltid roliga att se och Rönnby är väl okej de med :)

Tillbaks till plugg, wiiiieeejj!!

"Everything worth having is worth working for"

Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0