Den där jag ser ut som en 50-årig tant..

Tjenna !

Först och främst vill jag bara påpeka att jag hatar upplysningen, Voltaire och att jag aldrig tänker läsa Robinson Crusoe. Det spelar ingen roll vad någon än säger att jag missar bara för att jag är så fördomsrik men jag tycker inte om 1700-tal och speciellt inte när man har det i skolan!

För det andra, jag ser just nu ut som en 50-årig tant. Eller ja ni vet typ Grease, de som är "gamla" i den filmen. Så ser jag ut. Jag klippte av mig mitt långa hår idag. Trots att Carro hotade med att säga upp vänskapen, Fia med att hon skulle döda mig och Kajsa med det mycket starka argumenet "jag tror du skulle ångra dig". Men tack vara Paige, min underbara och omsorgsfulla vän som sa gör som du vill det skiter väl jag i om du har långt eller kort hår, ja tack så gick jag med mod in till frisören. Började med att hon klippte av allt som var slitet, och ja med min frisörfobi så var det en hel del eftersom jag inte klippt mig på länge. Sen klippte hon ännu mer i luggen med så har precis en sådan lugg som i Grease! Heja ! Sen ville jag ha i lite ljusa slingor, så nu ser det ut som att jag har lagt blad från påskliljor lite här och var i huvudet. Kul, kul verkligen ! Det roligaste var i vilket fall när de sa på radion "nu flyger vi mellan 13 olika dialekter, där ibland från Gotland" då säger frisören "Jag visste inte att dte fanns något som hette Gotland i Sverige, vad är det" beviset på att fastlandet är bättre än ön!

"Många bäckar små, bildar tillslut en stor å"

Caroline Hansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0