Den då "Lördagsdikten" inleder..

Tjenna !

Har vart en dag fylld med allt. Kul eller nåt, typ utskälld av tränarna för att jag är en värdelös domare, men va fan man kan inte göra mer än sitt bästa och jag gick ju inte domarutbildningen frivilligt (vissa (jag) sa faktiskt innan att de inte spelar någon roll för jag är en värdelös domare, blåser inte för något eftersom jag tycker det är så löljigt att blåsa för tacklingar och de). Men men, sånt är livet jag slipper ju döma mig själv vilket jag är väldigt glad för.

Lördagsdikten

Det finns en tjej
Hon kom på en ganska rolig grej
En blogg med ironi och dikter
Inte som alla andras med en massa bikter

Själva lördags dikten är väldigt speciell
Den skriver hon varje lördagskväll    (ja hittils ialf)
Den handlar om veckan som gått
Om allt som varit mindre bra men också flott

I onsdags var det jobb
Alla dessa pengar hon kommer bli en snobb     (med de 1,5 timmar jag jobbar i veckan så är jag snart uppe i min miljon)
I torsdags var det återigen en dag på Sanda
Hon kände sig då som en inburad panda
Att man är instängd med galler känns det som
Inte på ett bra sätt som stoppar en puck om den kom         (långsökt men man har ju galler på hockeyhjälmar)

På fredagen var det den stora dagen
Ett derby mellan Jönköpings lagen
Bästa laget vann
Östra aldrig JIK ifatt hann

Veckan har okej varit
Hon har mellan att vara glad och ledsen farit
Hoppas ni har haft hyfsat roligt
Kan annars glädja er med att runt Merkurius är det soligt


"Bättre ett ärligt Nej, än ett falskt Ja"

Caroline Hansen


Kommentarer
Postat av: fia

Helt underbar dikt! Jag vill också kunna skriva dikter!!!! (nejdå, inte alls avundsjuk!) Ses på gymmet måndagmorgon gumman<3

2009-01-11 @ 00:55:22
URL: http://sofiajustsmile.blogg.se/
Postat av: Josse

Du har ta mej fan den roligaste bloggen av alla Xd fattar intre att man kan komma på så mycket bra som är kul :) <3

2009-01-12 @ 22:48:23
URL: http://josefineryden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0