Den efter SM-finalen..

Tjenna !

Igår så var det SM-finaler i status-idrotten INNEBANDY som gällde. Vi begav oss från vårat kära jönköping runt 7.30 och det börjar bra! Vi tjejer får sitta på bästa platserna i bussen i hela 10 minuter innan någon regel om att treorna ska sitta där. Men det löser sig tillslut och Paige får den underbara platsen intryckt av alla, jag får en hyfsad plats och Lycken, ja hon får sitta i trappan. Men det var, tja underhållande ialf, kort trix, spådomar och ja Lycken försöker sig på att rimma "Hansen hon löper och köper korv. Hon är en speciell sort som är bra på kort trix" Ja avgör själva om det är bra eller dåligt.

När vi väl kommer fram är det bara en sak som gäller "mest gratisgrejer vinner" vi lyckas få; sån där hand klapp-klapp uppblåsbar, en t-shirt (han frågade om jag ville ha en svart eller grå, framför mig såg jag en beige och en brun) sen lite pennor och etc. Kassören på ICA kan inte avgöra om jag pratar bonnigt eller inte. Matcherna var väl kanske inte jätte bra, Balrog vann damsidan med 4-2 och AIK herrsidan med 6-2 (två sista i öppen kasse, det betyder att man tar ut målvakten och sätter in en extra spelare ni som fortfarande lever på brons-åldern)

Hemvägen började inte lika roligt, kortspel och så, men efter ett tag när alla var hyfsat trötta så började de roliga, nåt med Glenn så bytte man ut det mot massa ord, jätte tråkigt i efterhand iofs men ja alla vet hur man är när man är för trött för att sova, sen kom dagens huvudpunkt RIMBATTLE, endast rim med underbältet tillåtna. Hansen i ena hörnet Jonis i andra. Måste säga att det blev nog oavgjort till slut, men en javla kamp var det ialf.

Efter att vi kom hem så följde Lyck med mig hem och vi kollade på vårat pris sen andraplatsen i tipspromenaden på Dumle. "Irene Huss (uttalas Aireeenee Hass) och den krossade tanghästen". Jag och Lyck är bäst på att komma på hur det går och utsåg allting i förväg!

"Vi lägger alltför liten vikt vid vad vi säger om andra och alltför stor vikt vid vad andra säger om oss"

Caroline Hansen

Kommentarer
Postat av: Anonym

hassi du glömde h:et ! Ahreeenee hass haha :)

2009-04-19 @ 20:30:24
Postat av: Ida

svar: jaa jag är på ;)

2009-04-20 @ 18:46:46
URL: http://kallasidde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0